Joodse boot vaart mee op Gay Pride

  • Boris

    Speciaal voor Eliyahu :D

    AMSTERDAM - Tijdens de botenparade van de Gay Pride op 7 augustus vaart voor het eerst een boot met joodse opvarenden mee. Dat heeft de organisatie van het homo-evenement Pro Gay donderdag laten weten.

    Het is een initiatief van de joodse gemeente Beit Ha'Chidush. Het is de eerste keer dat de joodse gemeenschap deelneemt aan de botenparade. Thema van het vaartuig is Shalom (Vrede) en de ongeveer zestig opvarenden dragen een roze keppeltje. De boot is versierd met een grote roze davidster en banieren waarop Shalom staat.

    “Met onze deelname willen we een statement maken,” aldus een woordvoerster van Beit Ha'Chidush. “Iedereen, joods, homo of moslim, moet in dit land vrij en zorgeloos over straat kunnen. In een tijd waarin wordt gesproken over lokjoden en lokhomo's willen we een krachtig signaal afgeven. Daarnaast willen we natuurlijk laten zien dat joods zijn en homoseksualiteit prima samengaan.”

    Pro Gay is blij met de deelname. “Ik kom joodse jongeren tegen die uit angst niet langer hun keppeltje willen dragen,” aldus voorzitter Frank van Dalen. “Dit lijkt erg op homojongeren die niet meer hand in hand durven te lopen. Intolerantie tegen homo's staat op gelijke voet met intolerantie tegen joden. Ons enig antwoord daarop is: zichtbaar zijn. Dat er nu na een christenboot en een moslimboot een joodse boot meevaart, is een geweldig statement.”

    Voorafgaand aan de parade organiseert Beit Ha'Chidush een Pink Shabbat in de Uilenburgersynagoge in Amsterdam. Rabbijn Clara Rooda leidt de dienst.

    De Gay Pride begint op 1 augustus en duurt tot 8 augustus.

    (ANP/MDS)

    http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/496583/2010/07/09/Joodse-boot-vaart-mee-op-Gay-Pride.dhtml

  • Sietse 45

    Goed zo dat zoiets ook kan, Amsterdam staat voorop wat dat aan gaat wie volgt

  • Boris

    Dat vind ik ook en het laat zien dat er ook heel wat ruimdenkerder mensen zijn dan de bekrompen geesten als Eliyahu.

  • Sietse 45

    Dit soort blijf je houden CU deze bekrompenheid is er zo diep ingestamt

    dat krijg je er van je levensdagen nooit uit.

  • Boris

    Helemaal mee eens. Heb je trouwens gezien dat het prikbord van de christendom pagina vanmiddag ook op slot is gezet?

  • Sietse 45

    Ja ze hebben de heleboel op slot gezet misschien een schoonmaakbeurt

    de reiningsdienst even.

  • Boris

    Ik kende dit prikbord trouwens helemaal niet, jij wel?

    Zal wel een andere eigenaar hebben dat het nog in de lucht is :D

  • Sietse 45

    Nee ik ook niet kwam, 't heel toevallig tegen je kunt wel zien dat er veel gebruik van wordt gemaakt

    en je hebt gelijk dat het nog in de lucht is.

    Was wat aan het rondstruinen en zo kwam ik hier terecht ben er wel achter dat Bijbel de meeste kijkzeivers heeft

    op dit gebied dan:D gek he om de boel allemaal dicht te gooien?

  • Boris

    Ging mij net zo, ik kwam er ook bij toeval achter vandaag.

    En kan ook alleen maar raden wat de reden is dat de boel op slot is gegooid, zal wel als afkoelingsperiode bedoeld zijn X(

    Wel raar dat vanmiddag ook ineens het christendom bord dicht ging, daar was P nog niet eens geweest :D

  • Sietse 45

    Boris Schreef:

    ——————————————————-

    > Ging mij net zo, ik kwam er ook bij toeval achter

    > vandaag.

    >

    > En kan ook alleen maar raden wat de reden is dat

    > de boel op slot is gegooid, zal wel als

    > afkoelingsperiode bedoeld zijn X(

    > Wel raar dat vanmiddag ook ineens het christendom

    > bord dicht ging, daar was P nog niet eens geweest

    > :D

    Mee eens moest vanmorgen vroeg op had afgesproken met de schoonfamilie dat er aanwezig zou zijn

    ze hadden een famlilie dag hier in de buurt kon er op fiets heen was dan ook mijn eigen baas.

    Toen heb ik er nog op gekeken en wat geplaatst geloof ik, en vanmiddag was alles gesloten, was redelijk op tijd weer weg gegaan

    ze hadden nog een heel programma maar zoiets is niet aan mij besteed heb er een gruwelijke hekel aan dit soort van dingen.